آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۴۵
سیاست
۲

رحیم پورازغدی: خمینی شناسی روشی مناسب برای اسلام شناسی است

رحیم پورازغدی گفت: با پرهیز از افراط و تکه برداری و دوری از برخورد ابزاری و گزینشی در مکتوبات امام(ره) می توان خمینی شناسی را یک روش مطلوب و مناسب برای اسلام شناسی خواند.

به گزارش ایسنا، یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی که در مسجد دانشگاه امام صادق، حول محور امام (ره) و هنر دینی و انقلابی سخن می گفت، اظهار کرد: در نوع مواجهه با مردان بزرگ بعد از رفتن شان، به طور معمول، افراط هایی صورت می گیرد که ما باید توجه داشته باشیم که درگیر این افراط و تفریط ها نشویم.

وی با بیان اینکه منشاء تمامی مشکلات خودمان هستیم و در وهله اول باید از خود بترسیم در جمله ای به نقل از امام (ره)، گفت: خودتان را بسازید، کشور ساخته می شود.

وی افزود: بازخوانی شخصیت امام(ره) همواره برای معصوم سازی و یا مطلق سازی و یا شخص پرستی نسبت به ایشان نیست؛ بلکه امام (ره) به مفهوم مکتب انقلاب است.

این محقق تصریح کرد: تاکید رهبری بر بازخوانی امام(ره) از این روست که ما به یک خمینی شناسی برای سرعت بخشیدن و جهت صحیح دادن به انقلاب نیاز داریم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به موضوع امام (ره) و هنر و اینکه امام (ره) هنر و هنرمندان را به دو گروه شریف و رذل تقسیم می کنند و از هنرمندان می خواهند فداکاری حماسه سازان که هنرمندان واقعی هستند را به رشته تحریر در بیاورند و به تصویر کشانند و از آنان الگوبرداری کنند، پرداخت.