آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
سیاسی
۲

آیت الله سید احمد خاتمی:

دستگاه قضائی با تخریب کنندگان روحانیت برخورد کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصی با سخنرانی در دانشگاه ها و شهرستان ها روحانیت را مورد تعرض قرار داده که این یک پروژه جدید برای تخریب روحانیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مشاوران حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: دشمن همواره خوبان را مورد هجمه قرار می دهد و امروز پروژه جدیدی علیه تخریب روحانیت آغاز کرده است و دستگاه قضائی باید سرنخ ها را شناسایی کرده و با تخریب کنندگان برخورد کند.

وی افزود: تخریب کیان و نهاد روحانیت هدف دشمن است؛ زیرا دشمن در پی آن است که این نهاد تاثیرگذار را بشکند.

عضو جامعه مدرسین، مشاوران را امین و رازدار مردم بیان کرد و یادآور شد: مشاور نباید مطلقا آنچه را می شنود افشا کند، مخصوصا در حوزه روحانیت که گفتن بعضی مطالب، افشای اسرار محسوب می شود و دشمن با تلاش های آشکار و پنهان در صدد تخریب این نهاد است.

خاتمیخواستار جا انداختن فرهنگ مشاوره در حوزه شد و تصریح کرد: متاسفانه در جامعه علمی و غیر علمی ما بعضی ها استخاره را جایگزین اندیشه و مشاوره قرار می دهند، گر چه استخاره در جای خود معتبر است؛ ولی اگر معارف دینی مورد بدبینی قرار بگیرد آن را خدا وپیغمبر (ص) نمی پذیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حوزه علمیه خراسان را حوزه ای با سابقه درخشان در ترویج معارف دینی برشمرد و گفت: این حوزه به عنوان یکی از حوزه های درخشان شیعی در تاریخ شیعه می درخشد.