آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۵۵
سیاسی
۲

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی جهان است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سفر سولانا به تهران گفت: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی جهان است و اروپا نباید ابزار فریب آمریکا قرار گیرد.

محمدنبی حبیبیکه در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، با تاکید بر حق مسلم ملت ایران در بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای اظهار داشت: ملت ما به خوبی به تهدیدها و فرصت های فرارو و در ارتباط با دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای واقف و حاضر است هر گونه هزینه ای را برای استقلال علمی، سیاسی و اقتصادی کشور پرداخت کند.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی سولانا پر از خالی است، تعلیق و صرف نظر از دستاورد علمی دانشمندان هسته ای ایران از دست دادن یک فرصت تاریخی و رویکرد به یک تهدید دائمی از سوی قدرت های زورگوی جهان است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مقاومت دولت و ملت عراق در مورد موافقتنامه امنیتی آمریکا و عراق اظهار کرد: خوشبختانه نخست وزیر عراق اعلام کرد که مشکلات جدی بر سر توافق امنیتی عراق و آمریکا وجود دارد، مجلس عراق هم یک پارچه در این مورد مخالفت داشت.

حبیبی افزود: موضوع کاپیتولاسیون موضوعی نیست که در هزاره سوم دولت یا ملتی به آن رضایت بدهند، ملت ایران در دهه چهل هنگامی که ننگین نامه کاپیتولاسیون مطرح شد به رهبری امام خمینی(ره) راسخانه ایستادگی و از شرف و عزت خود دفاع کرد. ملت و دولت عراق نیز با تاسی به امام خمینی (ره) هرگز زیر بار چنین ننگی نخواهند رفت.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش درباره برگزاری نشست ششم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد گفت: نشست علمای بزرگ کشور به همراه نخبگان حوزه علمیه قم، بویژه جامعه مدرسین تحت عنوان روحانیت و نظام با شرکت روسای سه قوه اهمیت فوق العاده ای دارد، همچنین پرداختن به مباحثی چون جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام، مطالبات و انتظارات متقابل روحانیت و بالاخره راهبردها و خط مشی های روحانیت برای تداوم انقلاب اسلامی امری حیاتی است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم نسبت روحانیت به نظام یک نسبت کاملاویژه است و اگر این نسبت به درستی تعریف نشود، هویت اسلام در معرض خطر قرار می گیرد. حضور روحانیت در صحنه و در ارکان نظام مشروعیت الهی و مردمی نظام را تضمین می کند.