آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
صفحه آخر
۲۸

رئیس شورای صنفی نمایش:

آمار فیلم های آماده نمایش ما را شگفت زده کرد

همایون اسعدیان با اشاره به تلاش شورای صنفی نمایش برای احیای گروه فیلم های فرهنگی و کودک، گفت: آمار 190 فیلم چرخه تولید و اکران و 92 فیلم پشت خط اکران ما را شگفت زده کرد.

همایون اسعدیان در گفت وگو با فارس، افزود: ما دو سال پیش، بحث اکران سینمای کودک را در شورای اکران داشتیم اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه وزارت آموزش و پرورش که متولیان سینمای کودک هستند و سالن نمایش فیلم هم دارند، از اکران فیلم های سینمای کودک سر باز می زنند.

رئیس شورای صنفی نمایش تصریح کرد: اگر از طرف مقابل همکاری باشد ما هم قطعا در این زمینه فعالیت خواهیم کرد. وی افزود: ما گروهی به نام «گروه سینمایی آسمان باز» داشتیم که اختصاص به اکران آثار مخاطب خاص داشت و با یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار را می کرد، اما پس از قطع این سوبسید سینماهای «فرهنگ» و «فلسطین» که حامیان اصلی این حرکت بودند، از این کار شانه خالی کردند و کم کم این موضوع هم از یادها رفت.

وی افزود: البته وقتی تمام سالن ها (به ویژه سالن های دولتی) تنها به بحث تجاری سینما توجه دارند، این کار سخت است و نمی توانیم صاحبان سینمای بخش خصوصی را به این کار ترغیب کنیم.