آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
اجتماعی
۴

وزارت بهداشت و درمان به مسافران استان های شمالی کشور هشدار داد

شنا، فقط در مکان های پایگاه امداد ساحلی

گروه اجتماعی - وزارت بهداشت و درمان به مسافران استان های شمالی کشور هشدار داد، فقط در مکان های امن و سواحلی که پایگاه امداد ساحلی دارند، شنا کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و خطر افزایش غرق شدگی در دریا و رودخانه ها، این وزارتخانه به هموطنان توصیه کرد هنگام شنا از انجام حرکات و شوخی های خطرناک که موجب از دست رفتن تعادل می شود، به شدت پرهیز کنند. در اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان ضمن تاکید بر استفاده از جلیقه نجات برای کودکان آمده است: مهمترین اقداماتی که باید در مواجهه با فرد غرق شده صورت گیرد شامل برقراری تنفس مصنوعی، گرم نگه داشتن غریق و فراهم کردن شرایط انتقال فوری به بیمارستان است.

همچنین فردی که به علت شیرجه در آبهای کم عمق، دچار آسیب سر شده است در معرض خطر قطع نخاع گردنی و فلج اندام ها قرار دارد، لذا در مواجهه با چنین مواردی باید از وارد کردن کوچکترین حرکت به سر و گردن مصدوم خودداری شود.

بنابراین گزارش، در سال 86 یک هزار و 220 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را در کشور از دست دادند که از این تعداد یک هزار و 217 نفر از آبهای خارج از محدوده طرح برای شنا استفاده کرده بودند.