آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
آخر هفته
۱۳

آشپزخانه تان را زیباتر کنید

رامک اسدی

آشپزخانه مرکز فرماندهی کدبانوی منزل است. اگر ظاهر ناخوشایندی داشته باشد سبب دلزدگی می شود اما اگر مکانی زیبا و مطلوب برای کدبانوی منزل باشد بی هیچ چون و چرایی آرامش خانه هم دو چندان می شود.

کابینت ها به مرور خراب می شوند، زنگ می زنند و پوسته پوسته می شوند. تعویض یا خرید آن هزینه بالایی می برد. با خرید چند قوطی رنگ روغنی ساختمان و ابزار دیگر می توانید به آشپزخانه خود، نمایی تازه ببخشید.

رنگ مورد نظرتان را خریداری کنید و طرح را هم از پیش آماده کنید. اگر پوشش نمای کابینت آسیب دیده و در آن شکستگی و ترک خوردگی به چشم می خورد، ابتدا روی آن سمباده بکشید و بتونه بزنید تا سطح صاف برای رنگ آمیزی آماده شود. قلم مو و غلتک از ابزار رنگ آمیزی زمینه هستند. پس از خشک شدن رنگ زمینه می توانید از انواع تکنیک های پتینه استفاده کنید.

با استفاده از طلق، شابلون طرح مورد نظرتان را روی رنگ زمینه ایجاد کنید و با کمک قلم مو، یا یک تکه اسفنج طرح دلخواه را روی کابینت پیاده کنید.

اگر رنگ اصلی خراب شده بود می توانید روی آن را رنگ آمیزی کنید. استفاده از چسب کاغذی برای ایجاد طرح های راه راه وسیله مناسبی است. چسب کاغذی را روی کابینت بچسبانید و حدفاصل چسب را رنگ بزنید و بگذارید تا کمی خشک شود. پس از آن چسب را بردارید و طرح راه راه خود را مشاهده می کنید. دقت داشته باشید رنگ مورد استفاده حتما قابل شست وشو باشد. رنگ های روغنی و آکریلیک مناسب هستند، البته شست وشوی رنگ روغنی براق راحت تر از مات است