آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
آخر هفته
۱۳

تزئین کیک با گل طبیعی و میوه

روشنک هادیان

اگر می خواهید کیک خانگی خود را تزئین کنید، به دو روش می توانید رویه کیک را بپوشانید:

1- خامه زده شده سفید یا رنگی (رنگ خوراکی مجاز)

2- شکلات مایع با رنگ تیره یا روشن

نکته مهم این که وقتی گل ها را به منزل می آورید حدود 30 دقیقه در آب سرد بگذارید تا شته ها و مهمان های ناخوانده از روی گل ها جدا شوند. بعد روی پارچه ای قرار دهید تا کمی آب آن برود با استفاده از برس روی گل ها سفیده تخم مرغ بمالید و در پودر شکر بغلتانید تا کاملا پوشانده شود.

* چند ایده

کیک گرد و سفید را با گل های قرمز یا صورتی تزئین کنید. بهتر است دایره بالاو پائین کیک را با گل های رز که به شکل نواری دور تا دور کیک را می پوشاند تزئین کنید. دقت کنید ساقه ها را به اندازه کافی کوتاه کنید تا به راحتی داخل کیک فرو رود و ثابت بماند، اگر ساقه ها زیادی کوتاه شوند از روی کیک پائین می افتند. دو تا سه شاخه لیلیوم زرد را وسط کیک بگذارید و با روبان پارچه ای طرحدار گل درست کنید و کنار گل های لیلیوم بگذارید و کناره های کیک را با اسمارتیز یا ترافل به صورت زیگزاگ یا هلال به بدنه کیک بچسبانید. پربودن یا خالی بودن خطوط شکلاتی بستگی به سلیقه شما دارد.

* تزئین با میوه

توت فرنگی را از طول و نازک برش بزنید. ژله توت فرنگی را که درست کردید و کمی خودش را گرفته آماده کنید. سطح رویی را با توت فرنگی بپوشانید و از ژله آماده شده به آرامی روی توت فرنگی ها بریزید. برای تزئین کناره های کیک، مثلثی کوچک روی قسمت بالایی چند توت فرنگی برش خورده که کنار گذاشته اید، ایجاد کنید تا شبیه قلب شود و با استفاده از خلال دندان به بدنه کیک بچسبانید. برش های آناناس را روی کیک بگذارید و با خامه فرم گرفته داخل آن گل بگذارید و روی گل خامه ای ترافل بریزید.

هسته گیلاس را درآورید و به چهار قسمت برش بزنید و شبیه گل چهار پر روی کیک بگذارید.