آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
ایران اقتصادی
۲۲

در رابطه با خصوصی سازی مخابرات

رحمانی، رئیس اتاق تهران را توجیه کرد

در پی ارسال نامه رئیس اتاق بازرگانی به رئیس جمهور نسبت به نحوه واگذاری شرکت مخابرات و این که ایشان ابراز نگرانی کرده بودند که واگذاری شرکت مخابرات به صورت یک شرکت واحد موجب ایجاد انحصار در ارایه این گونه خدمات در کشور می شود مدیرعامل شرکت بورس گفت: این نامه مبتنی بر اطلاعات کاملی نبوده و با صحبت های صورت گرفته و جلسه ای که با رئیس اتاق تهران داشتیم ایشان کاملا در این زمینه توجیه شد ند.

علی رحمانی با اشاره به این که واگذاری شرکت های بند "ج" تاکید شده که واگذاری شرکت های مشمول طرح در قالب شرکت های مادر تخصصی و زیرمجموعه با کارشناسی همه جانبه صورت گیرد، گفت: در رابطه با مخابرات این کارشناسی انجام شده و تفکیک این ها به شرکت های استانی نه تنها مشکلات را زیادتر می کند. بلکه طرح های توسعه ای را نیز با مخاطره مواجه می کند یک شرکت بزرگ قدرت چانه زنی بیشتری از لحاظ تکنولوژی و توان مالی بیشتری برای توسعه دارد. اما با توجه به اینکه پیش بینی شده مخابرات یک نوع انحصار دارد، این انحصار را می توان با واگذاری اپراتورهای بعدی از بین برد. وی ادامه داد: در قانون پیش بینی شده که یک مقام تنظیم مقررات در مخابرات تشکیل شود که این امر صورت گرفته و آن مسئوول، تعیین نرخ خواهد بود در ضمن در پرونده شرکت مخابرات تعهداتی وضع شده یعنی این طور نیست که این شرکت رها شود زیرا در صورت عمل نکردن به تعهدات خود جریمه خواهد شد.

با جنجال کار پیش نمی رود

وی با اشاره به پیچیده بودن مباحث عنوان کرد: ما به عنوان شرکت بورس که حافظ منافع سرمایه گذاران هستیم و کار کارشناسی روی این موضوع را انجام داده ایم واگذاری را به این شکل کاملا درست و منطقی می بینیم. مدیرعامل شرکت بورس درباره زمان واگذاری سهام مخابرات توضیح داد: همه کارها به اتمام نرسیده است، با جنجال و سروصدا هم کارها پیش نمی رود پس از اتمام کارها سپس اجازه درج سهم به آنها را خواهیم داد.