آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
ایران زمین
۲۳

سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های کشور بزودی نصب می شود

قزوین خبرنگار «ایران»:سامانه حمل و نقل هوشمند (ای. تی.اس) در جاده های کشور در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

محمد بخارایی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بازدید از جاده قزوین رشت با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح استقرار سامانه هوشمند، 800 دوربین کنترل سرعت ثابت، 100 تابلو پیام متغیر و 35 باسکول در حال حرکت تا پایان امسال در جاده های کشور نصب می شود.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کنترل هوشمند جاده ها و در نتیجه افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی ازجمله مزایای طرح استقرار سامانه هوشمند در جاده هاست.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تردد در جاده

قزوین رشت و مشکلات ناشی از ترافیک خودروها در تعطیلات اخیر در این محور ابراز امیدواری کرد: با تکمیل آزادراه قزوین - رشت، استقرار سامانه حمل و نقلی هوشمند و تبدیل راه اصلی این مسیر به بزرگراه و حذف نقاط پر حادثه، ترافیک خودروها در جاده قزوین - رشت ساماندهی و از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود. وی افزود: برای اجرای طرح استقرار سامانه حمل و نقلی هوشمند در جاده قزوین - رشت، 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و استان قزوین و گیلان اختصاص یافته است. وی یادآور شد: در این طرح 3 تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی از سوی رانندگان ثبت و به طور آنلاین به سازمان حمل و نقل و پایانه های استان قزوین و پاسگاه پلیس راه قزوین - رشت گزارش داده خواهد شد.