آرشیو شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۳۹۵۶
ایران زمین
۲۳

همایش شهر سالم در باسوادترین شهر استان اصفهان برگزار می شود

اصفهان - خبرنگار «ایران»: نخستین همایش شهرسالم با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی یکم تیر ماه در شاهین شهر اصفهان برگزار می شود.

ناصر تقوی، شهردار شاهین شهر با اعلام این خبر افزود: شهرداری شاهین شهر به عنوان دبیرخانه منطقه 4 ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس شهرداری ها برپایی این همایش را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 70 درصد مردم استان اصفهان شهرنشین هستند و حق دارند در شهری سالم و مناسب زندگی کنند گفت: وظیفه شهرداری ها پیگیری و تلاش برای ایجاد محیطی مناسب برای شهروندان است و این مهم ترین دلیل برپایی این همایش است.

شهردار شاهین شهر درباره علت انتخاب این شهر برای برگزاری چنین همایشی گفت: شاهین شهر تا حدودی امکانات و شرایط یک شهر سالم را داراست. وجود شبکه معابر درست، نبود بافت فرسوده، شهرسازی و معماری اصولی، فضای سبز استاندارد (21 مترمربع به ازای هر نفر) وجود امکانات تفریحی رفاهی و ورزشی مناسب و استفاده از رنگ های شاد در زیباسازی شهر و وجود شادابی و طراوت در سطح شهر به علت جوانی و رشد پایین جمعیت، پایین بودن آمار بزهکاری و تکدی گری، نبود صنایع آلاینده، نظافت روزانه معابر اصلی و فرعی شهر، فعالیت بیش از 100 دستگاه اتوبوس و500 دستگاه تاکسی و 900 دستگاه اتومبیل فعال در آژانس ها برای سرویس دهی مناسب به شهروندان، همچنین راه اندازی قریب الوقوع سایت بازیافت و ایجاد کود آلی از جمله شاخص هایی است که به گفته شهردار شاهین شهر را در زمره یک شهر سالم قرار داده است.

وی همچنین وجود جمعیت باسواد بالای 97 درصدی شهر را یکی دیگر از شاخص های مهم این شهر عنوان کرد و گفت: تمامی این ویژگی ها، این شهر را به شهری با قابلیت های بالابرای تبدیل شدن به یک نمونه کامل و مناسب شهر سالم بدل کرده است. تقوی در ادامه از وجود بزرگترین کتابخانه استان اصفهان با بیش از 13 هزار مترمربع زیربنا در این شهر خبر داد و گفت: جمعیت این شهر بیش از138 هزار نفر است و پیش بینی می شود تا سال 1400 جمعیت آن به 2 برابر رقم کنونی برسد.به گفته تقوی با همین نگاه برنامه توسعه 5 ساله شاهین شهر تدوین شده و بزودی به شورای شهر تقدیم می شود.