آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۸۷
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ سمنان در سالروز عملیات پیروزمند مرصاد از تمبر یادبود شهدای استان سمنان در این عملیات، روز شنبه در مراسمی پرده برداری شد. در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، معاونان استانداری، فرماندار، مسئولان، فرمانده سپاه حضرت قائم استان و جمعی از رزمندگان این عملیات حضور داشتند یاد و خاطره شهدای مرصاد گرامی داشته شد.استان سمنان در این عملیات 68 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

\ نهاوند- به منظور پاسداشت فرهنگ همیاری بر مبنای خرده فرهنگ ها به ویژه فرهنگ فولکلوریک، نمایش قلای اول در تالار اندیشه نهاوند به روی صحنه می رود.

این نمایش بر گرفته از فرهنگ بومی این دیار است که داستان استاد همه کاره ای است که در کارگاه خویش سعی در ریشه یابی مشکلات افراد جامعه دارد.نمایش قلای اول (سرای نخست) نوشته زنده یاد فریدون سیفی است که پیش از این در جشنواره های بین المللی فجر، سنتی آئینی کشور و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشور روسیه پخش شده است.

این نمایش را گروه نمایشی فروغ به یاد فریدون سیفی استاد فقید عرصه هنرهای سنتی نهاوند از سه شنبه هشتم مردادماه به روی صحنه خواهد برد.

\ کرج مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای غرب استان تهران از راه اندازی رشته های آموزشی برای بانوان این منطقه خبر داد.

وی افزود: اکنون رشته قطعه شناسی 3 خودروی پراید، زانتیا و ریو در تعهدات آموزشی این سازمان در نیمه دوم امسال گنجانیده شده و بزودی در این رشته آموزش داده می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: ما محدودیتی برای برگزاری دوره های آموزشی در بخش صنعتی مانند سرویس و نگهداری خودرو نداریم و در آینده نزدیک شاهد برگزاری تعداد بیشتری از این دست رشته ها خواهیم بود.

وی گفت: حضور بانوان در رشته های فنی و حرفه ای چشمگیر است چنانکه پارسال 47 درصد از مجموع 56 هزار آموزش دیده غرب استان تهران را بانوان تشکیل می دادند.