آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۸۷
ایران زمین
۲۳

توسعه زیر ساخت های کیش با همکاری آلمان

کیش خبرنگار «ایران»: سازمان منطقه آزاد کیش و یک شرکت آلمانی تفاهمنامه 500 میلیون یورویی برای اجرای زیرساخت های این جزیره زیبا به امضا رساندند.

به گزارش اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهمنامه در جزیره کیش میان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس گروه سرمایه گذاری MRK آلمان به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به این که توسعه پایدار و موزون لازمه جزیره کیش است افزود: برای انجام این مهم جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از سیاست های اصلی منطقه آزاد کیش است.

داود مددی گفت: جذب منابع مالی و ثروت از دیگر کشورها برای اجرای زیرساخت ها از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد کیش است.وی درباره امضای تفاهمنامه با شرکت آلمانی MRK نیز گفت: میزان سرمایه گذاری این شرکت آلمانی حدود 500 میلیون یورو در زمینه های ساخت و توسعه ترمینال فرودگاه، تاسیسات بندری و بندرگاه، توسعه شهری، تاسیسات آب و فاضلاب و ساخت مرکز نمایشگاهی در کیش است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این شرکت آلمانی همچنین برای اجرای زیرساخت های توسعه جزیره هندورابی حدود 50 میلیون یورو سرمایه گذاری در نظر گرفته است.در این مراسم رئیس گروه سرمایه گذاری MRK آلمان، جزیره کیش را یک منطقه بسیار زیبا، آرام با ظرفیت و توانمندی بسیار بالادر امر گردشگری توصیف کرد و گفت: توسعه گردشگری بدون انجام زیرساخت های لازم میسر نخواهد بود.وی با اشاره به این که مذاکرات برای اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه در هفته های آینده صورت می پذیرد ابراز امیدواری کرد میزان سرمایه گذاری شرکت MRK آلمان در جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

رئیس گروه سرمایه گذاری MRK آلمان مزیت های بسیار زیاد سرمایه گذاری در ایران و کیش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران برای شرکت های آلمانی بسیار مناسب و سودآور است