آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۸۷
ایران زمین
۲۳

دهیاری ها درجه بندی می شوند

گرگان- خبرنگار «ایران»: تمامی دهیاری های کشور درجه بندی و رتبه بندی می شوند و نیروهای کیفی در کنار دهیاران برای توسعه روستا قرار می گیرند.

عباس علیجانی، معاون دهیاری های وزارت کشور در همایش دهیاران گلستان با بیان این مطلب افزود: دولت می خواهد حرکت های زاید در روستاها از بین برود و تمامی دستگاه ها با هماهنگی دهیاران امورات خود را به انجام برسانند. وی اضافه کرد: وزارت کشور به دنبال آن است که با تقویت دهیاری ها، خدمات به شکل مطلوب تری به مردم ارائه شود که این یکی از شعارهای رئیس محترم جمهور بوده است.

علیجانی با اشاره به این که دهیاری نهادی غیردولتی و نوپاست گفت: خوشبختانه با فعالیت دهیاری ها در روستاها تعامل خوبی میان این نهاد و دستگاه های اجرایی برقرار شد.

وی همچنین یادآور شد: از زمان فعالیت دولت نهم تاکنون 50 هزار طرح در قالب مقیاس کوچک و در بخش های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در دهیاری های کشور اجرا شده است. وی با اشاره به تفاهم نامه میان دهیاری ها با دستگاه های اجرایی افزود: در بحث کارت ملی، با تلاش دهیاران 95 درصد از جمعیت روستایی کشور دارای کارت ملی شدند.یحیی محمودزاده، استاندار گلستان هم در این همایش یادآور شد: مهم ترین وظیفه دهیاران این است که با شوراهای اسلامی و مردم روستا تعامل داشته باشند زیرا این تعامل موجب می شود تا دستیابی به اهداف تعریف شده زودتر محقق شود. محمودزاده افزود: در قانون اختیارت زیادی برای دهیاران پیش بینی شده است که این اختیارات نشان دهنده توجه جدی دولت به مدیریت دهیاران در روستاهاست. وی گفت: اختیارات دهیاری ها تا آنجاست که می توانند پاسخگوی همه نیازهای مردم روستا باشند و نیاز به لایحه جدیدی برای افزایش اختیارات آنها نیست. وی خاطرنشان کرد: دهیاری ها در متن امور قرار دارند و استانداری نیز تلاش می کند تا با برگزاری دوره های آموزشی دهیاران را تقویت کند. استاندار گلستان از دهیاران خواست تا با هماهنگی معاونت عمرانی، زمینه های استقرار اکیپ هایی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش روستاییان فراهم شود. ششمین همایش سراسری دهیاران استان گلستان در روستای لمسک گرگان برگزار و در آن 21 دهیار برتر استان معرفی و از آنها تجلیل شد.