آرشیو دوشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۸۰
آمار روزانه
۱۷

ارزش معاملات به سطح 320 میلیارد ریال رسید

هدیه لطفی

گروه بورس – نماد معاملاتی سیمان کردستان روز گذشته با حجم معاملاتی بیش از 21میلیون سهمی و با قیمت میانگین هر سهم 8هزار و 7ریال عرضه شد. این نماد روز گذشته بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بر جای گذاشت و به میزان 26واحد شاخص را بالاکشید. همچنین نمادهای «کچاد»، «ساربیل»، «وامید» و «فخاس» در رده های بعدی باعث رشد شاخص شدند. اما این افزایش در مقابل تاثیر منفی نمادهای «شاراک»، «فملی»، «شبهرن» و «شفن» نه تنها خنثی شد، بلکه در مجموع روز گذشته شاخص کل به میزان 40واحد افت کرد و به رقم 12هزار و 485واحد رسید.

در این روز دیگر شاخص های بااهمیت بورس از جمله شاخص بازار اول با 54واحد کاهش، بازار دوم با 40واحد افزایش، صنعت با 39واحد کاهش و بازده نقدی و قیمت با 49واحد کاهش روبه رو شدند.

ارزش معاملات روز گذشته بازار معادل رقم 4/319میلیارد ریال بود که این رقم ناشی از معامله بیش از 57میلیون سهم در میان سه هزار و 309 نفر سهامدار بود.

پرطرفدارترین و پرمعامله ترین سهام دیروز به ترتیب نمادهای معاملاتی سیمان کردستان و پتروشیمی اراک شناخته شدند. همچنین سیمان کردستان بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.روز گذشته تعداد 127 نماد در بازار معامله شد که از این تعداد، 49 نماد با افزایش قیمت، 52 نماد با کاهش قیمت و 26نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی سرمایه گذاری پارس توشه، سیمان اردبیل و آهک آذرشهر، حمل ونقل پتروشیمی و حق تقدم بانک کارآفرین بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی پتروشیمی اراک، نفت بهران، ایران دارو و شیشه و گاز بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند. در بازار دیروز نماد معاملاتی کشتیرانی با صف خرید بیش از 7میلیون سهمی همچنان در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید جای گرفت و نمادهای تایدواتر و سیمان کرمان جایگاه های بعدی این جدول را کسب کردند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری غدیر صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شدند.

در میان اخبار روز گذشته بازار می توان به بازگشایی 6 نماد معاملاتی از جمله نمادهای سرمایه گذاری پارس توشه، پتروشیمی اراک، نفت بهران و عمران و توسعه فارس اشاره کرد