آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
صفحه آخر
۲۸

سینمای ایران با مجالس آسیایی به تفاهم رسید

جهت دهی به تولید، تولید سامانه از ایده تا تولید و از تولید تا اکران در عرصه سینمای ایران و آسیا از جمله برنامه هایی است که در آینده های نزدیک آنها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش فارس، محمدرضا جعفری جلوه معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور سینمایی با دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی، گفت: امروز روز شکوه جمعی ما است. شکوه شرق و تلاقی و امتزاج دو بزرگ آسیا و سینما.

معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش جلوه گاه شرق در جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: چند سال است در مهمترین جشنواره بین المللی آسیا بخش بین المللی جلوه گاه شرق وجود دارد و این حرکتی بود جهت شناخت ارزش های عمیق و مشترک بین کشورهای این قاره و بیان همگرایی در این جغرافیای سرنوشت ساز در جهان که این همگرایی در نگاه سینمایی از جمله برنامه های تعریف شده معاونت سینمایی در سال های اخیر بود.

وی در این نشست گفت: وقتی از عزم مجمع مجالس آسیایی برای همکاری های فرهنگی باخبر شدیم برای مددرسانی به این مجمع، وجود این پیشینه ذهنی و خواست مبارک منتهی به تعاملی برای تعریف یک جایزه بزرگ شد که این جایزه در جشنواره فیلم فجر سال گذشته اهدا گردید و مقدمه ای شد برای فعالیت های دیگر از یک سو و تداوم این جایزه از سوی دیگر.

در بخش دیگری از این مراسم، نژادحسینیان، به ایراد سخن پرداخت و گفت: معتقدم سینما در انتقال مفاهیم بین ملل مختلف اعجاز می کند و بی تردید یکی از بهترین گزینه ها برای ترویج نگاه همگرایی و نزدیکی در آسیاست. این هنر جریان ساز چنان قابلیتی دارد که می تواند در زمان کوتاهی نگاه ها را از هر قوم و مسلک، هر کشور و نژاد و هر زبان و فرهنگی معطوف خود کند. با این اعتقاد بود که دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی ایده اهدای جایزه در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر را مطرح کرد که با مساعدت مثال زدنی دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه رسید و پلاک طلایی سیمرغ همگرایی در آسیا به یک فیلم ویتنامی که حاوی پیام های همگرایی در آسیا بود اهدا شد.