آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
سیاسی
۲

دیدار نخست وزیر کردستان عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی

گروه سیاسی - نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به اتفاق هیاتی از مقام های دولت محلی کردستان صبح دیروز با دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار تاکید کرد: ثبات و توسعه عراق در گرو تامین امنیت این کشور است و ایران از هیچ کوششی برای امنیت عراق دریغ نخواهد کرد.

جلیلی با ابراز خرسندی از روند مثبت امنیت در عراق، اظهار داشت: امنیت عراق، امنیت جمهوری اسلامی ایران است به همین دلیل ایران تلاش خواهد کرد با تامین امنیت عراق، زمینه پیشرفت اقتصادی این کشور را بیش از پیش فراهم کند.جلیلی تصریح کرد: نگاه دو کشور ایران و عراق به موضوع امنیت منطقه، نگاهی راهبردی است زیرا پیشرفت دو کشور به موضوع امنیت بستگی دارد. بارزانی نیز در این دیدار بر پیوندهای مشترک و عمیق فرهنگی، تاریخی و سیاسی دو کشور تاکید و از کمک های جمهوری اسلامی ایران به ملت مسلمان عراق در دوره حاکمیت حزب بعث و تلاش ایران برای تامین ثبات در عراق در دوره جدید تشکر کرد و این کمک ها را سرنوشت ساز خواند.نخست وزیر کردستان عراق نقش منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را برای پشت سرگذاشتن چالش های کنونی در عراق بسیار مهم خواند.وی با ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق، روند جاری در این کشور را مثبت ارزیابی کرد.