آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
سیاسی
۲

حریت: سفر احمدی نژاد به ترکیه فوق العاده مهم است

گروه سیاسی- در آستانه سفر دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور به ترکیه محافل رسانه ای کشور میزبان از سفر مقام عالی رتبه ایرانی به عنوان سفری بسیار مهم یاد کرده اند.

رئیس جمهور قرار است فردا در سفری کاری به استانبول سفر کرده و با عبدالله گل، همتای ترک خود دیدار و مذاکره کند.

روزنامه حریت به عنوان روزنامه ای نزدیک به گروه های لائیک ترکیه با اشاره به این که سفر رئیس جمهوری ایران در محافل خبری داخل و خارج ترکیه بسیار خبرساز شده، نوشت: این موضوع نشان دهنده اهمیت فوق العاده این سفر است.

این روزنامه همچنین نوشت: ترکیه برای کمک به حل مسئله هسته ای ایران داوطلب است و سفر محمود احمدی نژاد نیز براین اساس می باشد.

به گزارش ایسنا، حریت افزود: سیاستمداران آنکارا بر این باورند که طی سفر آتی احمدی نژاد به ترکیه در 24 مرداد مسائل دخیل در صلح و امنیت بین المللی بین دو کشور همسایه مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار می گیرد.روزنامه حریت در ادامه نوشت: از آنجا که ایران از لحاظ جغرافیایی و استراتژیک کشوری بزرگ و توانمند است و در برقراری ثبات و امنیت در منطقه نقش بزرگی برعهده دارد، ترکیه درصدد است که هرگونه نگرانی در مسئله هسته ای ایران از راه دیپلماتیک حل شود.

این روزنامه تاکید کرد: ترکیه علی رغم مسائل جانبی خواهان روابطی صمیمانه با ایران، کشور همسایه اش است و همواره برای افزایش صلح و امنیت در منطقه تلاش می کند.

روزنامه ملیت، دیگر روزنامه چاپ ترکیه نیز در تحلیلی نوشت: ترکیه به دلیل همسایگی با ایران باید در مسئله هسته ای، از این کشور طرفداری کند.