آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۹۸
اجتماعی
۴

محیط زیست، «تلو» را گورستان نمی خواهد

گروه اجتماعی - سازمان محیط زیست با احداث گورستان در منطقه تلو برای شهروندان تهرانی مخالف است.

داریوش گل علیزاده معاون محیط زیست استان تهران، با اعلام این مطلب گفت: در این زمینه نامه ای تهیه شده است که به سازمان بهشت زهرا و شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.

وی درباره استدلال های ذکر شده در این نامه برای جلوگیری از احداث گورستان جدید در «تلو» گفت: یکی از این موارد، بحث ترافیکی منطقه است که محور جاده شمال و لواسان است. از سوی دیگر منطقه «تلو» در حوزه آبریز سد ماملو قرار دارد. معاون محیط زیست استان تهران با اشاره به شیب منطقه اظهار داشت: قرار است در شهر پردیس، کنار منطقه «تلو» 400 هزار نفر جمعیت مستقر شود و اگر قرار باشد این گورستان در این منطقه احداث شود، رفت و آمد در منطقه کاملا قفل خواهد شد.

از آن جایی که مسئولان بهشت زهرا در حال حاضر اعلام می کنند که به طور میانگین روزانه 100 تا 150 مورد مرگ در تهران رخ می دهد، به این ترتیب روزی حداقل 1000 خودرو غیر از شب های جمعه در این مسیر تردد خواهند کرد که بار ترافیکی ایجاد خواهد کرد. وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات موجود در منطقه «تلو» عمق 30 تا 120 متری آب زیرزمینی است، گفت: این منطقه در گسل «تلو» قرار دارد و آب رودخانه جاجرود را نیز تهدید می کند. گل علیزاده افزود: در طرح جامع، گزینه های دیگری نیز برای احداث گورستان در تهران پیش بینی شده که حدود 22 مورد است و از جمله آن می توان به مناطقی در جنوب شرقی تهران، امامزاده عقیل و گزینه های دیگر اشاره و درباره آن ها برای احداث گورستان تصمیم گیری کرد.