آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
صفحه اول
۱

آغاز برخورد باخرید و فروش غیرقانونی وام بانکی

گروه اقتصاد: دبیرکل بانک مرکزی، اجرای صحیح بسته بانک مرکزی را باعث کاهش نرخ تورم دانست و از آغاز عملیات اجرایی جلوگیری از فعالیت غیرمجاز موسساتی که اقدام به خرید و فروش وام بانکی می کنند، خبر داد.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر با تاکید بر این که اجرای صحیح بسته بانک مرکزی باعث کاهش نرخ تورم در کشور خواهد شد، افزود: با وجود این کاهش نرخ تورم به عوامل متعددی از جمله ابزارهای پولی، مالی و ارزی بستگی دارد.

دبیرکل بانک مرکزی با تاکید بر این که ابزارهای تاثیرگذار بر نرخ تورم به صورت یک مجموعه نمود می یابد، تصریح کرد: سیاست های پولی به تنهایی بر نرخ تورم تاثیر ندارد.

وی حضور بانک های خارجی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور بانک های خارجی باعث تعدیل نرخ سود بانک های داخلی می شود، بعلاوه همراه این بانک ها سرمایه نیز وارد کشور می شود.

دبیرکل بانک مرکزی گفت: به دلیل این که نرخ سود بانک های خارجی پایین است، تسهیلات پرداختی آنها در داخل کشور نیز پایین خواهد بود و همین موضوع، موجب رقابت میان بانک های خارجی و ایرانی در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم می شود، همچنین با این امر بانک های داخلی سعی خواهند کرد شرایط خود را با شرایط بانک های خارجی تطبیق دهند.

وی همچنین با بیان این که جلوی فعالیت موسساتی که به صورت غیرمجاز اقدام به خرید و فروش وام می کنند، گرفته می شود، افزود: عملیات اجرایی این کار آغاز شده است، زیرا فعالیت آنها باعث افزایش ارزش پول می شود.