آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
سیاسی
۲

با حضور وزیر دفاع انجام شد

افتتاح خط تولید زیر دریایی قائم

گروه سیاسی: در سومین روز هفته دولت، خط تولید زیردریایی قائم با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، زیردریایی قائم در کلاس نیمه سنگین، قابلیت حمل و پرتاب انواع اژدر، موشک های زیرسطحی و جابه جایی نیروهای عملیات ویژه را دارد.

سردار سرتیپ محمد نجار در مراسم بهره برداری از خط تولید زیردریایی قائم، با اشاره به طولانی بودن مرزهای آبی کشور، ضرورت حضور قدرتمند برای دفاع از حریم آبی کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وزارت دفاع با این راهبرد، سرمایه گذاری وسیعی برای خوداتکایی در صنایع دریایی به منظور تجهیز نیروهای مسلح به پیشرفته ترین سلاح های سطحی و زیرسطحی انجام داده است.

وزیر دفاع با بیان این که امروز با همت و تلاش متخصصان نوآور و افتخارآفرین وزارت دفاع در تهیه و ساخت انواع شناورهای دریایی به خوداتکایی نایل شده ایم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور قدرتمندانه در خلیج فارس و دریای عمان بزرگ ترین حافظ و پاسدار صلح و امنیت در این منطقه راهبردی است.

سردارسرتیپ محمد نجار گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح مقتدر و باانگیزه جمهوری اسلامی ایران با تولید قدرت بازدارنده و با اقتدار کامل حافظ امنیت آبراه راهبردی تنگه هرمز هستند و امنیت این آبراه حیاتی را برای خود و همه کشورهای منطقه حائز اهمیت می دانند.

وزیر دفاع بزرگ ترین خطر برای امنیت خلیج فارس بویژه تنگه هرمز را نیروهای فرامنطقه ای دانست و افزود: خروج کامل این نیروها، زمینه را برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه از ظرفیت و قابلیت لازم برای برقراری صلح، ثبات و امنیت دایمی در منطقه برخوردارند و تشریک مساعی و وحدت عمل آنان در این زمینه اهداف دشمنان امنیت و پیشرفت منطقه را که مبتنی بر طرح تفرقه بینداز و حکومت کن است خنثی خواهد کرد.

همچنین با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 2 فروند زیردریایی کلاس غدیر نیز رسما به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شد.