آرشیو سه‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۶۴
صفحه آخر
۲۰

برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگ ها

گروه فرهنگ و هنر: اولین جشنواره ملی فرهنگ ها با هدف ایجاد فضایی شاد در شهر امروز به طور همزمان در 5نقطه تهران برگزار می شود.

مهدی مختاری، دبیر این جشنواره در نشستی که به همین منظور در موزه هنرهای دینی برگزار شد، هدف از برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگ ها را بازنگری در زبان های رایج عنوان کرد و افزود: جشنواره در 3 بخش اصلی هنرهای آیینی، هنرهای نمایشی و موسیقی محلی برگزار خواهد شد که به همین منظور از هنرمندان شاخص و فعال در این زمینه ها برای ارائه آثار هنری و شرکت در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

مختاری، فرهنگسراهای بهمن، خاوران، اشراق، دختران و بانو را به عنوان محل های برگزاری و اجرای جشنواره عنوان کرد و افزود: از میان آثار رسیده به دبیرخانه، در بخش موسیقی 12 گروه، در بخش آیینی 13 گروه و در بخش نمایش های بومی محلی 5 گروه از استان های مختلف به بخش نهایی راه یافتند که 3 ویژگی و معیار اصلی برای انتخاب آثار در نظر گرفته شد که بر همین اساس تمامی آثار باید از متون خاص و بومی منطقه شرکت کننده بوده و به زبان و با لباس محلی و سنتی همان خطه اجرا شوند.

گفتنی است، فضای باز پارک قیطریه در تاریخ 5 شهریور به عنوان محل برگزاری مراسم افتتاحیه و فرهنگسرای ارسباران در روز نهم شهریور محل برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره خواهد بود.