آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
بین الملل
۲۷

گزیده اخبار

بداوی خواستار حمایت مردم شد

عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر مالزی که به دنبال ناتوانی در جلوگیری از افزایش مخالفت ها به رهبری انور ابراهیم، معاون اسبق نخست وزیر مالزی با درخواست کناره گیری از سوی حزب خود مواجه شده است، انسجام و وحدت ملت مالزی را در مواجهه با تورم شدید اقتصادی و رکود اقتصادی در جهان خواستار شد.

وعده آزادی رئیس جمهور موریتانی

رهبر کودتای نظامی در موریتانی در نامه ارسالی خود به اتحادیه آفریقا متعهد شد رئیس جمهور این کشور را آزاد کند.

پس از آن که نخستین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک موریتانی از قدرت برکنار شد، رئیس حاکمان نظامی این کشور اقدام به تشکیل شورای کشوری کرد. این شورا متشکل از 11 مسئول نظامی است که متعهد شد هر چه سریع تر انتخابات را در این کشور برگزار کند.

هادلی: اوکراین را وارد ناتو می کنیم

استفان هادلی، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا تاکید کرد اوکراین هر چه سریع تر باید به برنامه «اقدام برای عضویت در ناتو» بپیوندد و دولت امریکا از تلاش های اوکراین در این راستا حمایت کامل خواهد کرد.

به گزارش اینترفاکس، رایسا بوگاتیریف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در ملاقات با استفان هادلی در واشنگتن پیرامون مشارکت دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، انرژی و بخصوص امنیتی به رایزنی و گفت وگو پرداخت.

کشته شدن 41 نفر در پاکستان

منابع رسمی در پاکستان از کشته شدن 41 نفر و زخمی شدن 39 نفر در درگیری شیعیان و سنی ها در منطقه کورام در غرب این کشور و وقوع 2 انفجار انتحاری در این منطقه خبر دادند.

درگیری ها بین شیعیان وسنی ها در این منطقه از دو ماه پیش آغاز شده است.