آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
ایران زمین
۲۳

آغازسرشماری حیات وحش خوزستان

اهواز- خبرنگار«ایران»:برای برآورد پرندگان و پستانداران در سطح مناطق اداره کل محیط زیست خوزستان سرشماری حیات وحش از نیمه نخست شهریور ماه آغاز شد.

در این سرشماری انواع پرندگان بومی نظیردراج، پرندگان شکاری، تیهو، انواع گنجشکسانان، انواع کبوتر سانان و انواع پستانداران قوچ، میش، کل، بز و ‎/‎/‎/ سرشماری می شود.

همچنین 5 دستگاه دوربین مدار بسته در سایت گوزن زرد پناهگاه کرخه برای بررسی فعالیت های زیستی گوزن زرد ایرانی و حفاظت از سایت ساخته شده نصب شد. این دوربین ها با قابلیت بالاو به طریق سیستم فیبر نوری تصاویر را دریافت و به مرکز انتقال می رسد.

از قابلیت های این دوربین تهیه عکس و فیلم با کیفیت از منطقه است و می توان بدون حضور ماموران رفتار طبیعی این گونه را مورد مطالعه قرار داد.

براساس گزارش محیط زیست خوزستان به منظور افزایش جمعیت حیات وحش سایت گوزن زرد پناهگاه حیات وحش کرخه و در پی درخواست اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی مبنی بر وقوع آتش سوزی در جزیره اشک ارومیه و خشکسالی شدید در زیستگاه گوزن زرد، تعداد 20 راس گوزن از جزیره اشک زنده گیری و به سایت زرد در پناهگاه حیات وحش کرخه انتقال یافت. با انتقال این گوزن ها تعداد گوزن های موجود به 40 راس رسیده است.