آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
ایران زمین
۲۳

برنامه توقف پروازهابرای توسعه فرودگاه سنندج

سنندج- خبرنگار«ایران»: فعالیت های پروازی فرودگاه سنندج برای فراهم شدن مقدمات اعلام این فرودگاه به عنوان مرزهوایی، در قالب مصوبات استانی هیات دولت، به طور موقت متوقف می شود.

مدیر فرودگاه های استان کردستان در گفت وگو با ایرنا گفت: فعالیت های پروازی فرودگاه سنندج از 12 شهریور ماه تا 22 مهرماه به مدت 40 روز برای انجام برنامه های عمرانی و توسعه متوقف می شود.

سهراب کلوندی افزود: اعلام فرودگاه سنندج به عنوان مرز هوایی از مصوبات استانی هیات دولت است که تحقق آن نیازمند فراهم کردن مقدماتی است که توقف محدود فعالیت های پروازی را اجتناب ناپذیر می کند.

وی، توسعه ترمینال فرودگاه به مساحت یکهزار و 200 متر مربع، ساخت تکنیکال بلاک برج مراقبت به مساحت یکهزار و 200 متر مربع، ساخت موتور خانه و خرید موتورهای برق اضطرای و روکش شبکه پروازی راطرح هایی دانست که انجام آنها برای اعلام مرز هوایی ضروری است. وی تصریح کرد: طرح توسعه ترمینال و ساخت موتورخانه و موتورهای برق اضطراری با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست اجرا ست و طرح های توسعه ترمینال و ساخت تکنیکال برج مراقبت فرودگاه سنندج به بهره برداری رسیده است.

کلوندی یادآور شد: طرح روکش آسفالت شبکه پروازی نیز به طول 3 کیلومتربا35 درصد پیشرفت فیزیکی (اتمام روکش آسفالت یک کیلومتر) در دست اجراست و اجرای مابقی آن به طول2 کیلومتر نیازمند متوقف شدن فعالیت های فرودگاه است. وی ادامه داد: با اتمام عملیات روکش آسفالت شبکه پروازی به مساخت 205 هزار متر مربع در 2 لایه به ضخامت11 سانتیمتر مصوبه استانی دولت برای اعلام فرودگاه سنندج به عنوان مرز هوایی محقق می شود.

مدیر فرودگاه های استان در آخر افزود: برای اجرای این طرح ها 84 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تاکنون 50 میلیارد ریال آن هزینه شده است. با اجرای این طرح ها فرودگاه سنندج به عنوان مرز هوایی برای پذیرش هواپیماهای سنگین و انجام پروازهای خارجی آمادگی کامل خواهد داشت.