آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی، هنری در شهرستانها

شیراز:جشنواره فیلم های مطرح ایران و جهان با یادی از مرحوم خسرو شکیبایی، با نمایش فیلم اتوبوس شب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در شیراز گشایش یافت.

این جشنواره با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری پرنیان مهر فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است و فیلم های فرش ایرانی، خون بازی، مارادونا، دایره زنگی، فرزندان بشر و مرد حصیری، در این جشنواره به نمایش در می آید.یکی از دست اندرکاران این جشنواره، هدف از نمایش این نوع فیلم ها را آشنایی مردم با سینمای جهان و ایران و افزایش سطح دانش سینمایی آنان عنوان کرد.

گرگان: نمایشگاهی از آثار هنر موزاییک (کاشی تزئینی) کاری از الهه حاجی عرب یکی از هنرمندان استان گلستان به مدت 2 هفته در محل نگارخانه سوره حوزه هنری گرگان گشایش یافته است. این آثار شامل تعدادی اثر ترکیبی است که با کاشی، چوب، آینه و موزاییک درست شده و مواد و شکل های متفاوتی را با ترکیبی از تضادها به شکلی جذاب به بیننده القا می کند. به گفته دانیال کلاهدوزی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری گلستان، آثاری که به شکل ترکیبی با کاشی و موزاییک طراحی می شود، علاوه بر قدمت و ماندگاری، کاری نو و زیبا به شمار می رود و همچنین برای طراحی محل زندگی و مکان های دیگر قابل استفاده است. وی در ادامه با اشاره به این که الهه حاجی عرب، هنرمند جوان گلستانی فارغ التحصیل رشته نقاشی دانشگاه الزهرا تبریز است و تاکنون در نمایشگاه های مختلفی نیز شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه هنر موزاییک همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 عصر در محل نگارخانه حوزه هنری استان واقع در گرگان، خیابان اول لشکر، فردوسی نهم برای بازدید علاقه مندان دایر است.