آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
ایران زمین
۲۳

ایجاد زیرساخت های گردشگری در چشمه قهری استهبان

شیراز- خبرنگار«ایران»: فاز نخست ایجاد زیرساخت های اولیه گردشگری در حاشیه چشمه قهری استهبان همزمان با آغاز هفته دولت با حضور استاندار فارس، فرماندار و نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مهندس سیدمحمدرضا رضا زاده استاندار فارس در مراسم گشایش این طرح با ابراز رضایت از مراحل پیشرفت طرح خواستار پیگیری های لازم برای تامین اعتبار به منظور ادامه کار و بهره برداری از فازهای بعدی شد.

در این مراسم محمد رضا قائدیان مسئول این طرح با اشاره به این که مدت زمان اجرای طرح کمتر از 4 ماه به طول انجامید، گفت: این طرح با اختصاص اعتباری حدود 700 میلیون ریال در مرحله فاز یک به پایان رسیده است که در صورت تامین اعتبار در مدت زمانی مشابه شاهد بهره برداری از فازهای دیگر طرح خواهیم بود.

این چشمه پرآب با عبور از دره های پرپیچ و خم و مصفا و مشروب ساختن باغ های موجود درمسیر دره مناظری بدیع و منحصر به فرد را بوجودآورده، در مسیر عبور این چشمه همچنین آثار بسیاری از آسیاب های قدیمی قابل مشاهده است که این آسیاب ها نیز از ارزش تاریخی برخوردار است.

چشمه قهری استهبان که در فاصله حدود 170 کیلومتری از مرکز استان واقع شده به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی استان قابلیت جذب گردشگران را در تمام فصول سال دارد.