آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
ایران زمین
۱۹

صدور 2600 پروانه فعالیت صنعتی در شرق گیلان

رشت - خبرنگار «ایران»:تاکنون بیش از 2600 پروانه فعالیت صنعتی در شرق گیلان صادر شده است.

اسماعیل مقدس،رئیس اداره صنایع و معادن لاهیجان با اشاره به وضع صنایع شهرستان لاهیجان اظهار داشت: اداره صنایع و معادن لاهیجان در حال حاضر مسئولیت واحدهای صنعتی شرق گیلان را برعهده دارد.وی افزود: در حال حاضر 970 واحد صنعتی، دارای پروانه بهره برداری فعالیت در شرق گیلان وجود دارد و برای بیش از 2 هزار متقاضی فعالیت در بخش های صنعتی، جواز صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون 816 جواز فعالیت و تعداد 335 پروانه بهره برداری در شرق گیلان صادر شده است که این آمار نشان دهنده تلاش و جدیت دولت نهم در ایجاد واحدهای صنعتی به منظور افزایش تولید و کاهش روند بیکاری است. رئیس اداره صنایع و معادن لاهیجان پرداخت تسهیلات زودبازده به بنگاه های اقتصادی کوچک و کارآفرین را از اقدامات مؤثر دولت برای توسعه واحدهای صنعتی عنوان کرد.

مقدس اضافه کرد: براساس آمار رسمی، 215 واحد صنعتی در شرق گیلان به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون 361 هزار و 414 میلیون ریال تسهیلات توسط بانک ها به این واحدهای صنعتی پرداخت شده و انتظار می رود بیش از 3 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به حمایت دولت از واحدهای صنعتی در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و افزایش بیش از پیش تولید و کاهش نرخ بیکاری در استان بویژه شرق گیلان باشیم.