آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۲۶
ورزشی
۲۰

دوئل کلامی «کین» و نایب رئیس فیفا

جنگ کلامی روی کین و جک وارنر، یکی از نواب رئیس فیفا دیروز بالاگرفت. ماجرا از آنجا ناشی می شود که مربی ایرلندی و سرسخت تیم فوتبال ساندرلند انگلیس اواخر هفته پیش اجازه نداد دوایت یورک، مهاجم کهنه کار و ترینیدادی تیمش در مسابقه ای که تیم ملی ترینیداد با امریکا در دور مقدماتی جام جهانی 2010 داشت، شرکت کند و در فاصله فقط 48 ساعت تا انجام آن دیدار، وی را به انگلیس فرا خواند.

کین به این اکتفا نکرد و درباره وارنر که در عین نایب رئیسی فیفا (در حوزه منطقه کونکاکاف) مشاور مخصوص فدراسیون فوتبال ترینیداد هم هست، گفت: این آقای وارنر دلقکی بیش نیست و قبلا به خودش هم گفته ام که به جهنم برود! او حق ندارد بازیکنان ما را نگه دارد. بیچاره ما که چنین نایب رئیسی در فیفا داریم.

وارنر پس از شنیدن مراتب لطف(!) کاپیتان گاه تندخوی سابق منچستریونایتد، در نامه ای سرگشاده که در رسانه های اروپا انعکاس یافته، این چنین جواب کین را داده است: حرف های شما به روشنی نشان دهنده نظر منفی و بی احترامی تان به کشورهایی کوچک مانند ترینیداد است و از این که می بینید فردی از همین گونه کشورها صاحب پست دوم در تشکیلات فیفا شده است، رنج می برید.

وارنر افزوده است: البته کسی از شما انتظاری بیش از این ندارد. زیرا شما همانی هستید که 6 سال و اندی پیش در آستانه شروع جام جهانی 2002 بیشترین بی احترامی را به سرمربی وقت تیم ملی کشورتان (میک مک کارتی) کردید و سپس از اردو رفتید و اصلا در آن مسابقات حضور نیافتید و حالادوست دارید که شاگردتان (یورک) مثل خود شما به بزرگ ترین نعمت ورزش یعنی بازی در تیم ملی کشورش پشت کند و این افتخار متعالی را از دست بدهد.