آرشیو دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۵۳
سیاسی
۳

دریابان شمخانی در گفتگو با فارس: چیزی از توان نظامی اسرائیل باقی نمی گذاریم

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه اسرائیل یک پادگان شیشه ای است و آسیب پذیری جدی در مقابل پاسخ های کشورمان خواهد داشت، گفت: ایران قطعا پاسخ های مهیب تری از حزب الله به این رژیم می دهد.

امیر دریابان علی شمخانی در گفتگو با فارس در تشریح اقدامات و فعالیتهای خود در زمان تصدی قرارگاه مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه اظهار داشت: ایران آغازگر هیچ تهاجمی نیست و هیچ چشمداشتی هم به جایی ندارد. ما توان پاسخگویی کافی را داریم و می دانیم که اسرائیل یک پادگان شیشه ای است و آسیب پذیری جدی در مقابل پاسخ های ایران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما دیگر چیزی به عنوان توان دفاعی اسرائیل باقی نمی گذاریم، گفت: اسرائیل یک کشور ارتش ساخته است و اگر ابهت و استراتژی یک ارتش از بین برود همانطور که در جنگ 33 روزه از بین رفت، دیگر چیزی نخواهد داشت، ایران قطعا پاسخ های مهیب تری از حزب الله به این رژیم را وارد می کند. امیدواریم یک تکان مردم فلسطین به همراهی جهان اسلام بعد از این ضربه، در صورت وقوع موضوع را خاتمه دهد.

بنیانگذاری حزب ا... نیز مبتنی بر این دکترین دست دراز بوده است و تاریخچه ای دارد. امروز افرادی که در این باره صحبت می کنند بیشتر مدعی آن هستند تا عامل این موضوع.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی پیرامون دریا پایه بودن تهدیدات ضد ایران نیز گفت: درباره حضور دریایی آمریکا در منطقه جدید نیست اما رو به تقویت است. باید بدانیم که حضور علامت حمله نیست، البته آنها اقدامات دیگری هم انجام می دهند. بار دیگر تاکید می کنم که اگر آمریکا می توانست، تا به حال حمله علیه ایران را انجام داده بود. سناریوی آنها چند مرحله ای است که ایران برای هر مرحله چاره ای اندیشیده است و دست بلند قدرت ایران برای همان دوران است.

وی تاکید کرد: ایران با مدیریت صحیح، می تواند ابهت آمریکا را بار دیگر بشکند؛ یکبار امام(ره) با انقلاب و سقوط شاه که لنگر ثبات برای آمریکا بود، این ابهت را شکست. صدام این ابهت از دست رفته را بازگرداند و ایران با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می تواند یک بار دیگر این ابهت را بشکند.