آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۷
اقتصاد
۴

وزیر بازرگانی:اجرای طرح کنترل قیمت ها سرعت می گیرد

گروه اقتصاد: سیدمسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی تاکید کرد طرح کنترل قیمت ها در سال جاری با سرعت عمل بیشتری انجام می شود.

وی در گفت و گو با ایرنا در خرم آباد افزود: امسال کنترل بازار با دو برابر قدرت گذشته صورت می گیرد و بازرسی ها نیز افزایش یافته است. وی اظهار کرد: با اجرای نظام های پیشگیری و اعمال بازرسی ها در کارخانه ها و اصناف، بسیاری از مشکلات قیمت ها در بازار کنترل خواهد شد. وزیر بازرگانی تصریح کرد: اهالی مجامع و اصناف نیز در بازرسی های وزارت بازرگانی شرکت می کنند واین امر موجب تسهیل در روند اجرای طرح می شود.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: ریشه تورم در بازار نیست، اما با اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح ساختار اقتصادی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح هدفمند کردن یارانه ها، حامل های انرژی و یارانه کالاهای اساسی هدفمند خواهد شد.

وزیر بازرگانی با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای حذف کالاهای دو نرخی در کشور گفت:برخی کالاها مانند آرد با 2 قیمت متفاوت عرضه می شوند و با حذف این دوگانگی، بسیاری از نارضایتی مردم برطرف خواهد شد. وزیر بازرگانی همچنین با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت، تصریح کرد: به طور قطع پرداخت یارانه ها به صورت نقدی خواهد بود.

همچنین به گزارش مهر، وی اظهار کرد: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، در ابتدا بحث یارانه های حامل انرژی مطرح است که از لحاظ میزان و ارزش بسیار بالاتر از یارانه های کالاهای اساسی است که در مرحله اول، این یارانه ها تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با بیان این که در مرحله بعد، تکلیف یارانه های کالاهای اساسی نیز روشن می شود، افزود: میزان یارانه های داده شده در این بخش حدود 4000 میلیارد است که پس از هدفمند شدن به طور طبیعی پرداخت ها به شکل نقدی خواهد بود و از ایجاد کالای دونرخی به طور جدی خودداری می شود.