آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
جامعه
۱۷

ماجرای وام 30 میلیون تومانی به معلمان بازنشسته

آقای مدیرکل خبر خود را انکار کرد

گروه جامعه: سعید خلج، رئیس اداره تعاون وزارت آموزش و پرورش که از پرداخت وام 30 میلیون تومانی به فرهنگیان بازنشسته تهرانی خبرداده بود، با مراجعه بازنشستگان به این اداره، خبر خود را انکار کرد.

به گزارش مهر، علی قطب الدینی، مدیرکل اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش اواسط مهرماه از پرداخت وام 30 میلیون تومانی کالابه فرهنگیان بازنشسته تهرانی خبر داده بود.

وی گفته بود؛در استان تهران حدود 300 هزار فرهنگی بازنشسته زندگی می کنند که با یک شرکت تجاری پیش نویس تفاهم نامه ای آماده کرده ایم که تا سقف 30 میلیون تومان وام با اقساط طولانی مدت در اختیارآنها قراردهد.

به دنبال انتشار این خبر، یکی از معلمان بازنشسته گفت: پس از خواندن این خبر در جراید به سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مراجعه کردم که آنها با تعجب اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند که این خبر کذب است.

وی ادامه داد: پس از آن، به اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش رفتم که مسوولان این دفتر که خود، مرجع اصلی خبر بودند، آنرا انکار کردند و گفتند این موضوع واقعیت ندارد.

رئیس اداره تعاون وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره این موضوع گفت: ارائه وام 30 میلیون تومانی کالاتنها در حدحرف و صحبت با تجار و صاحبان صنایع بود.

سعید خلج افزود: در جلسه ای که با این افرادداشتیم، از آنها خواستیم که پیشنهادی برای خدمت به فرهنگیان بدهند که آنهاارائه وام 30 میلیون تومانی را عنوان کردند.

وی ادامه داد: هنوز هم تفاهم نامه ارائه وام 30 میلیون تومانی از سوی واحدهای تجاری طرف مورد قرارداد امضا نشده است.

خلج اظهار کرد: البته در پی فراهم کردن مقدمات کار هستیم، ولی چون رقم وام بزرگ است؛ باید کارشناسی بیشتری روی آن آنجام دهیم.براساس این گزارش، مسوولان آموزش و پرورش در نشست های خبری خود بارها از ارائه وام و تسهیلات گوناگون به فرهنگیان خبر داده اند که حتی مقدمات آن را هم فراهم نکرده بودند و فرهنگیان نیز پس از مطلع شدن از این اخبار از طریق رسانه ها و مراجعه کردن به آموزش و پرورش با مواردی همچون مورد بالادچار شدند.