آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
فرهنگ و هنر
۱۶

همایش هنری مهر در جماران

گروه فرهنگ و هنر: سومین همایش دوسالانه کارگاهی مهر از 22 تا 24 آبان ماه در بخش های گرافیک و نقاشی با حضور استادان و دانشجویان برجسته در حسینیه جماران برگزار می شود.

غلامحسین کرمی، قائم مقام معاون هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نشستی که به همین منظور برگزار شد، با اشاره به طرح و برنامه های این موسسه برای برپایی این همایش 2 روزه، گفت: این همایش کارگاهی حرکتی در جهت گردهمایی، تعامل و هم اندیشی میان استادان و دانشجویان رشته های هنری به منظور تبیین و باز نمود شخصیت علمی، اخلاقی، عرفانی و سیاسی امام خمینی (ره) است.

او ادامه داد: دوره نخست این همایش سال 83 با دبیری دکتر آیت اللهی در نگارستان امام خمینی (ره) و دوره بعدی با دبیری مرتضی حیدری در همان مکان برگزار شد و با وجود تلاشی که برای برگزاری هر ساله آن داشتیم، اما به یک جریان دوسالانه تبدیل شد که امسال برای نخستین بار در حسینیه جماران برگزار می شود.

در ادامه این نشست، مرتضی حیدری، دبیر همایش با اشاره به برنامه های این دوره خاطرنشان کرد: امام(ره) از جمله شخصیت های ویژه ای است که ثابت قدم، محکم، عاشق و عارف بود و همواره تمایل زیادی از سوی هنرمندان برای طراحی تصویرایشان که در برگیرنده وجوه مختلف است، وجود دارد و از این رو بهتر بود نام این همایش را جشنواره «مهرگان امام و انقلاب» می نهادیم.

همچنین کریمی در بخش دیگری از این نشست درباره چگونگی عرضه تولیدات این کارگاه 2 روزه مطرح کرد: ماحصل کار در گنجینه مهر در نزدیکی حسینیه جماران نگهداری و به نمایش گذاشته می شود، ولی بعد از آن برای نگهداری در موزه امام (ره) به حرم فرستاده می شود.