آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۲۳
فرهنگ و هنر
۱۶

برپایی 30 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس

گروه فرهنگ و هنر - سینا علی محمدی: برای نخستین بار و به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح ملی 30 هزار نمایشگاه کتاب در 30 هزار مدرسه کشور در شانزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

به گفته یوسف یعقوبی فر، مشاور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش این طرح با حضور 450 ناشر بخش خصوصی و دولتی بر گزار می شود.

یعقوبی فر در ادامه افزود: ابتدا 15 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف تهیه شد و در 2 مرحله از سوی شورای بررسی کتاب آموزش و پرورش و کارشناسان فرهنگی استان ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 7800 عنوان کتاب مناسب عرضه در مدارس کشور تشخیص داده شد.مدیر موسسه فرهنگی منادی تربیت گفت: دانش آموزان می توانند با 20 درصد تخفیف از این نمایشگاه ها کتاب بخرند و همچنین برای تجهیز کتابخانه های مدارس 15 میلیارد ریال اعتبار به استان های سراسر کشور اختصاص داده شده تا کتاب های مورد نیاز را از این 30 هزار نمایشگاه تهیه کنند.

منوچهر علی پور دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب در وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به 26 آبان ماه که روز کتاب و دانش آموز نامگذاری شده است، گفت: برنامه سنتی ما در این روز برگزاری جشن کتاب در مدارس کشور است که دانش آموزان همراه خانواده هایشان در این جشن شرکت می کنند.

علی پور افزود: در این روز همچنین از دانش آموزان مولف در زمینه های مختلف تقدیر و تجلیل خواهد شد. تشکیل 14 هزار کتابخانه در مدارس ابتدایی کشور و تقدیر از دانش آموزان برتر کتابخوان از دیگر برنامه های مرتبط با هفته کتاب در مدارس سراسر کشور است.