آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
ایران زمین
۱۹

جذب گردشگران با ساخت بوستان2 هزار هکتاری پارسیان

شیراز - خبرنگار «ایران»: طراحی و نقشه برداری پارک پارسیان اقلید فارس پایان یافت.

پاک فطرت، فرماندار شهرستان اقلید با بیان این مطلب گفت: این پارک دارای مساحتی حدود 2 هزار هکتار است و در جنوب شهرستان اقلید قرار دارد.

وی با بیان این که ساخت پارک آبخیز پارسیان با هدف جذب بیشتر گردشگر و ایجاد فضای فرهنگی، تفریحی و توریستی است تصریح کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس بیش از 600 میلیون تومان اعتبار که قرار است ظرف 3 سال آینده تامین شود برای این پارک در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتبارات استانی نیز به ساخت این پارک تعلق خواهد گرفت خاطر نشان کرد: آماده سازی محیط و ایجاد جنگل از جمله اقدام هایی است که برای ساخت این پارک در نظر گرفته شد به طوری که بخش بزرگی از این پارک به صورت جنگل است.

وی با اشاره به این که ساخت کتابخانه و مجتمع های فرهنگی از جمله فضاهای داخلی پارک پارسیان به شمار می روند اظهار کرد: با راه اندازی این پارک، اقلید به قطب گردشگری شمال فارس تبدیل می شود.فرماندار شهرستان اقلید با بیان این که پارک پارسیان، جنب پارک انقلاب شهرستان اقلید است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با ساخت مناطقی در سطح وسیع بتوانیم علاه بر جذب بیشتر گردشگر، برای رفاه حال شهروندان منطقه نیز اقدام هایی انجام دهیم.

وی در ادامه به آمادگی این شهرستان برای جذب سرمایه گذار در 5 منطقه نمونه گردشگری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون مطالعات و امکان سنجی 5 منطقه نمونه گردشگری شهرستان اقلید با اعتباری بیش از 80 میلیون ریال به اتمام رسیده است که این مناطق شامل قدمگاه سده، تنگ براق، دریاچه کافتر، پارک چوقوسیا و آسپاس است.

وی افزود: با توجه به این که شهرستان اقلید در شمالی ترین بخش استان فارس قرار گرفته و دارای آب و هوایی مطبوع و مناسب است، سالانه پذیرای گردشگران داخلی بیشماری است و بی شک این گونه اقدام ها در افزایش کمی این گردشگران تاثیر بسزایی دارد.