آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
داخلی
۳

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه:

مردم، کشور را به تخریب کنندگان دولت نمی سپارند

امام جمعه موقت تهران گفت: ده ها روزنامه به جان دولت افتاده اند و هرچه می خواهند، می گویند و در عین حال می گویند آزادی نیست، از خارج هم برای آنها هورا می کشند اما کور خوانده اند که مردم مملکت را دو دستی تقدیم اینها کنند.

به گزارش فارس، آیت الله جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه دیروز تهران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج اظهار داشت: این سخنان مقام معظم رهبری حاکی از نگرانی سخت ایشان از وضعیت موجود است. وی افزود: مقام معظم رهبری تمام جریان ها را تحت نظر دارند و به عنوان ولی امر به دنبال جلوگیری از خطرات هستند و به همین جهت فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهار نظر علیه دولت را مسائلی دانستند که خداوند به آسانی از آن نمی گذرد.

جنتی با تقبیح کسانی که بدون قید و بند و از روی هوای نفس و شهوات علیه دولت و یا هر کس دیگر اظهارنظر می کنند، گفت: این دولت با تمام توان در حال کار کردن است و ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد.

اما با این حال به جان دولت افتادن و تخریب و تضعیف دولت چیزی است که خداوند به آسانی از آن نمی گذرد؛ وقتی فتنه می آید، تر و خشک را می سوزاند و قطعا کسانی که سکوت می کنند هم در امان نخواهند بود. وی با اشاره به یکی از شعارهای اوایل انقلاب مبنی بر این که «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، ادامه داد: این مملکت در صورتی می تواند پیشرفت کند و مردم در آسایش باشند که هر روز شاهد فتنه ای جدید نباشیم و بدبینی و اختلاف ایجاد نشود، درگیری و اختلاف به نفع چه کسی است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که فتنه و اختلاف خسارت دنیوی و اخروی دارد، اظهار داشت: شاهد این هستیم که ده ها روزنامه به جان دولت افتاده اند و هر چه می خواهند، می گویند و در عین حال می گویند آزادی نیست، از خارج هم برای آنها هورا می کشند اما کور خوانده اند که مردم مملکت را دو دستی تقدیم اینها کنند، مردم ما مسلمان و متدین هستند.