آرشیو شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۶۹
صفحه آخر
۲۴

مبارزه هنرمندان سینمای ایران با گرسنگی در جهان

گروهی از هنرمندان سرشناس سینمای ایران عصر روز 16 آبان برای مبارزه با گرسنگی در جهان گرد هم آمدند و همبستگی خود را با برنامه جهانی غذا اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم به همت خانه سینما و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد با حضور خسرو سینایی، داود رشیدی، رضا کیانیان، بهرام رادان، نیکی کریمی، گوهر خیراندیش، رویا تیموریان و.‎/‎/ در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد و در ابتدا حمید فرخ نژاد این روز را به سینمای ایران تبریک گفت.

فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس نیز با اعلام پیام همبستگی هنرمندان با برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد افزود: برنامه جهانی غذای سازمان ملل وظیفه کمک رسانی به آوارگان، پناهندگان و گرسنگان را بر عهده دارد و هنرمندان به عنوان گروه مرجع مورد توجه مردم در سراسر دنیا با این برنامه ها همکاری می کنند. رضا کیانیان آخرین سخنران این مراسم بود که گفت: کمک به محرومان همیشه در دو شکل انجام گرفته، گاهی بعضی از افراد به شکل پارتیزانی برای کمک به محرومان می شتافتند و گاهی نیز با ترحم به محرومان کمک شده است. در این دو شکل آنچه فراموش می شود کرامت انسانی است. در راه برطرف کردن گرسنگی فرهنگسازی می تواند بهترین راه باشد.