آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
ایران زمین
۱۹

تشکیل جامعه مسئولان کنترل کیفی

کرج - خبرنگار «ایران»:مدیرکل استاندارد استان تهران از تشکیل جامعه مسئولان کنترل کیفی در استان تهران و چند استان دیگر کشور خبرداد.

مهدی پورهاشم، در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش «استاندارد و کیفیت» در 26 آبان ماه در هتل المپیک گفت: در این همایش 30 واحد تولیدی برتر که در فاصله زمانی آبان 86 تا آبان 87 مورد ارزیابی قرار گرفته اند معرفی خواهند شد. وی افزود: بر این اساس شاخص هایی نظیر داشتن گواهینامه مدیریت کیفیت، ارزیابی محصولات در طول سال و بهبود کیفیت کالاهای تولیدی نسبت به سال قبل مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به جز چند کالای ساختمانی، بقیه واحدهای برتر صادرات مناسبی را به کشورهای دنیا داشته اند که این امر نشان از کیفیت بالای محصولات صادراتی ایران دارد.این مقام مسئول در مؤسسه استاندارد افزود: در این همایش همچنین از 3 نفر از مسئولان کنترل کیفی برتر کارخانه های استان، 3 آزمایشگاه نمونه و یک شرکت بازرسی فنی کالانیز تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، جامعه مسئولان کنترل کیفی در استان تهران و چند استان دیگر کشور تشکیل شده و امید می رود چنین تشکل هایی در سایر استان های کشور نیز تاسیس شوند تا بتوانند از حقوق مسئولان کنترل کیفی کارخانجات دفاع کنند.