آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۷۴
حوادث
۲۲

حادثه ها

30 سال زندان برای قاتل شوهر

زن استرالیایی که شوهرش را برای خلاصی از درد بیماری کشته بود، به 30 سال زندان محکوم شد.پلیس استرالیا چندی قبل زن 60 ساله را به اتهام قتل همسرش بازداشت کرد.«شرلی جاستینز» سال 2006 میلادی شوهرش «گریم ویلی» را که از بیماری آلزایمر رنج می برد به قتل رساند، اما آن زمان کسی پی نبرد که علت اصلی مرگ وی چه بوده است تا این که سرانجام راز جنایت فاش شد.قاضی پرونده نیز این زن را پس از محاکمه به 30 سال زندان محکوم کرد.

طوطی سخنگو، کودک 2 ساله را نجات داد

طوطی سخنگو با سر و صدای زیاد دختربچه دو ساله را از مرگ نجات داد.«ویلی» یک طوطی سخنگوست که پرستار بچه را به موقع از خطر سقوط این کودک مطلع کرد و جان دختربچه را نجات داد.پرستار کودک در این باره به خبرنگاران گفت: در حمام بودم که ناگهان سر و صدای طوطی را شنیدم. با عجله بیرون آمده و متوجه شدم کودک در حال سقوط از بالکن طبقه سوم است. بنابراین سریع به طرف او رفته و بغلش کرده و از سقوطش جلوگیری کردم. حال آن که اگر «ویلی» مرا آگاه نکرده بود و با گفتن «مامان، بچه» من را از حمام بیرون نکشیده بود، کودک سقوط کرده بود.

40 نوزاد در بیمارستان، ایدزی شدند

ده ها نوزاد در یکی از بیمارستان های شرق ازبکستان به ویروس مهلک «اچ آی وی» مبتلاشدند.به گزارش وزارت بهداشت این کشور، بیش از 40 نوزاد در یک بیمارستان شهر نمنگان در شرق این کشور به ویروس «اچ آی وی» مبتلاشده اند.تحقیق درباره علت اصلی بروز این فاجعه درحالی آغاز شده که گفته می شود تزریق خون ناسالم و آلودگی تجهیزات پزشکی، نقش پررنگی در بروز این فاجعه داشته است.