آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۲
اجتماعی
۴

افزایش 15 درصدی ظرفیت کنکور ارشد

گروه اجتماعی ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد، 88 15 درصد افزایش یافته است و روش جدید پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در صورت تایید نهایی از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل گسترش آموزش عالی با اعلام این خبر به مهر درباره روش جدید پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گفت: در این زمینه به سه روش کارشناسی ارشد آموزش محور، پژوهش محور و معمولی دانشجو پذیرش می شود. رجبعلی برزویی افزود: پذیرش دانشجوی پژوهش محور فقط برای پژوهشگاه ها و پذیرش دانشجوی آموزش محور در دانشگاه ها که پیش بینی می شود استقبال زیادی از آن خواهند کرد، صورت می گیرد.مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: مدارک این سه روش پذیرش دانشجو یکسان است و موجب می شود برای حوزه های مختلف ظرفیت ایجاد و از خروج دانشجویان از کشور نیز جلوگیری کنیم. از سوی دیگر با این روش افراد با ظرفیت های مختلف تربیت خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت کارشناسی ارشد در کنکور 88 اظهار کرد: با تصویب اجرای این طرح ظرفیت کارشناسی ارشد از 1‎/5 تا 2 برابر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود، ظرفیت این دوره در سال آینده به 15 درصد برسد.برزویی به ظرفیت دوره های کارشناسی در کنکور 88 اشاره کرد و گفت: در این مقطع در دانشگاه های دولتی افزایش ظرفیت محدود و فقط پنج درصد خواهد بود و بیشترین افزایش ظرفیت به دوره های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته دانشگا ه های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد و علمی کاربردی مربوط می شود.