آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۲
صفحه آخر
۲۸

نوای ساز بزرگان در جشنواره بین المللی موسیقی فجر

علاقه مندان به موسیقی ایرانی در طول برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در دو شب به ضیافت اساتید بزرگ کشور می روند.

ستاد خبری جشنواره موسیقی ضمن اعلام این خبر افزود: «در اولین شب تکنوازی که ساعت 21 بیستم آذرماه است، استادان فرهنگ شریف، منصور نریمان و هادی منتظری خواهند نواخت و شب دوم به تک نوازی اساتیدی همچون مجید کیانی، جلال ذوالفنون و محمد اسماعیلی اختصاص دارد. این برنامه هم 24 آذرماه برگزار می شود.»

همچنین به گزارش دیگر ستاد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برای هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بلیت هایی را با تخفیف در نظر گرفته است.

هنرمندان این حوزه موسیقی می توانند پنجم و ششم آذرماه نسبت به دریافت این بلیت ها اقدام کنند. دانشجویان رشته موسیقی نیز می توانند با تخفیف 50 درصدی از برنامه ها استفاده کنند که سوم و چهارم آذرماه نیز به این گروه اختصاص یافته است. دانشجویان دیگر رشته های دانشگاه ها نیز در همین تاریخ می توانند با مراجعه به گیشه تالار وحدت از تخفیف 30 درصدی استفاده کنند. بهای فروش بلیت های تالار وحدت از 20 تا 70 هزار ریال اعلام شده است.

بهای بلیت برای استفاده از برنامه های جشنواره موسیقی در فرهنگسراهای نیاوران، هنر و تئاتر شهر 70 هزار ریال تعیین شده و این بهای بلیت در مجموعه انقلاب اسلامی (برج آزادی) و سالن رودکی به ترتیب 60 و 50 هزارریال تعیین شده است.

به گزارشی دیگر رازمیک اوحانیان داور بخش کر این جشنواره نیز درباره حضور جوانان در کنار پیشکسوتان گفت: «جشنواره موسیقی فجر کلاس درسی است برای جوانترها و همچنین برای پیشکسوتان فضایی را ایجاد می کند که استعدادهای تازه را کشف و شناسایی کنند.»

او درباره شیوه داوری نیز افزود: «معیارهایی که ما برای سنجش در نظر گرفتیم تفاوت چندانی با معیارهای موسیقی سازی ندارد. این که قطعات و صداهای انتخاب شده هماهنگ باشند از اهمیت خاصی برخوردار است و آنچه در انتخاب گروه های کر با سایر گروه ها تمایز دارد رعایت آداب صحنه است که شامل نوع انتخاب لباس ها و هماهنگی افراد و حفظ آداب صحنه تا آخر اجراست.»

جشنواره موسیقی فجر از 19 تا 26 آذرماه در تهران اجرا می شود.