آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۹۵
شهرستان ها
۲۰

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

خبرنگاران بسیجی باید رسالت شهدا را به دنیا معرفی کنند

اردبیل-خبرنگاررسالت:

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: حقانیت بدون اطلاع رسانی مناسب مظلوم واقع می شود و خبرنگاران باید با ذوق خود رسالت شهدا را به دنیا معرفی کنند. جلیل بابازاده در همایش خبرنگاران افتخاری بسیج استان اردبیل، افزود: خبرنگاران بسیجی به عنوان تلاشگران عرصه قلم باید خبر و افکار و اندیشه ها را با امانت داری و صداقت به اطلاع مردم برسانند.

وی از تلاش خبرنگاران در دوران هشت سال دفاع مقدس به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس پیروزی و رشادت های رزمندگان را به گوش جهانیان رساندند، لذا خبرنگاران افتخاری بسیج نیز باید رویدادهای مهم بسیج را به اطلاع همگان برسانند تا مسائل و مشکلات حل شود. مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل نیز در این همایش با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی از عرصه نظامی به عرصه فرهنگی تبدیل شده است گفت: شدت تهاجم فرهنگی به مراتب بیشتر از عرصه نظامی است.

عادل قدیمی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در هدایت و شکل گیری افکار عمومی افزود: استکبار جهانی با شگرد های مختلف رسانه ای و خبرسازی در صدد مخدوش کردن چهره اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و خبرنگاران بسیجی به عنوان سنگرداران عرصه فرهنگ باید با هوشیاری از سنگرهای فرهنگی کشور دفاع کنند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی مدعی اند که درعرصه اطلاع رسانی واقع گرا هستند ولی مطالعات انجام شده در این زمینه حاکی است که آنها برخلاف ادعای خود عمل می کنند و با انگاره سازی در شبکه های ماهواره ای قصد تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در بین دولت ها را دارند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به تاثیرگذاری خبر در تغییر نگرش و خط مشی دولت ها، گفت: خبر مهمترین محصول رسانه های جمعی است و بعد از تبلیغات اولین روشی است که کشورهای غربی آن را در سرلوحه کارهای خود قرار داده و می خواهند فرهنگ لیبرالیستی را در تمام عرصه ها به عنوان فرهنگ برتر اعلام کنند.