آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۰
اجتماعی
۴

سنجش بینایی، دائمی شد

گروه اجتماعی - مرکز سنجش بینایی دائمی به طور همزمان در 8 منطقه تهران، مراکز استان ها و یکی از شهرستانهای بزرگ هر استان گشایش یافت.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی در حاشیه این مراسم گفت: طرح پیشگیری یکی از موضوعات اصلی وزارت رفاه در همه بخش های درمانی است.

وی با بیان اینکه امروز به طور همزمان 66 مرکز بینایی سنجی در کشور دایر شد، افزود: در این مراکز جدیدترین دستگاه سنجش بینایی به کار گرفته شده است.

مصری خاطرنشان کرد: به مرور زمان در دیگر شهرستان های کشور نیز مرکز دائمی سنجش بینایی کودکان دایر خواهد شد. وی به خانواده ها توصیه کرد فقط به ظاهر چشم نوزادان و کودکان خود توجه نکنند و آنان را برای معاینه به مراکز سنجش بینایی ببرند. وی گفت: همه خدمات پیشگیری در وزارت رفاه و دیگر سازمان های تابعه آن برای مردم رایگان است.

کاهش سن غربالگری کودکان با استفاده از دستگاه های بینایی سنجی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: با خرید و استفاده از دستگاه های بینایی سنجی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، سن غربالگری کودکان به 2 سال کاهش یافته است. دکتر ابوالحسن فقیه با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری در برنامه های بهزیستی افزود: مدیران اجرایی با توجه به اینکه برنامه های پیشگیری دیر بازده است علاقه ای به اجرای آنها ندارند. وی افزود: درباره اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته برنامه های خوبی اجرایی شد و بودجه ای نیز برای خرید دستگاه های بینایی سنجی اختصاص یافت که این دستگاه ها امسال با اجرای طرح در آبان ماه مورد استفاده قرار گرفت، به طوری که با استفاده از این دستگاه ها سن غربالگری کودکان کاهش پیدا کرد و ما توانستیم جمعیت بیشتری از کودکان را تحت پوشش قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه 66 پایگاه دائمی بینایی سنجی برای استفاده در سراسر کشور در نظر گرفته شده است گفت: امروز به صورت همزمان این پایگاه ها افتتاح شده اند به طوری که همه ایام سال و بر اساس زمان دلخواه والدین قابل استفاده است.