آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۰
صفحه آخر
۲۴

از اول تا پانزدهم دی ماه در تالار وحدت برپا می شود

نخستین اکسپوی هنرهای تجسمی ایران با 1500 اثر

نخستین اکسپوی بزرگ هنرهای تجسمی کشور با 1500 اثر از یکم تا پانزدهم دی ماه در تالار وحدت تهران، کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار «ایران» این آثار توسط 750 هنرمند حوزه هنرهای تجسمی با مشارکت 57 نگارخانه از سراسر کشور به این رویداد مهم هنری ارائه شده است.

محمود شالویی، رئیس دفتر هنرهای تجسمی درباره این رویداد هنری گفت: عزم راسخ داریم که در جامعه کنونی شرایط بهینه ای برای تحول اقتصاد هنر فراهم شود و یک جهش بزرگ را در این عرصه شاهد باشیم.

وی که صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: یکی از برنامه های جدی ما در سال آینده، تشکیل بازارچه های هنری سواحل دریای خزر است و با شروع فصل گردشگری، در تابستان، این نمایشگاه ها برپا می شوند.

شالویی همچنین از برپایی اکسپوهای مناطق ایران در شهرهای بزرگی از جمله مشهد و تبریز خبر داد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و بنیاد رودکی با وزارتخانه ها و بخش های خصوصی مکاتبات خوبی انجام داده اند و امیدواریم اکسپو به عنوان یک حرکت عمومی مورد توجه جامعه قرار گیرد.

شالویی گفت: اکسپو کاملا فراگیر است و باید دامنه آن به کشورهای دیگر هم برسد. بنابراین باید شرایطی فراهم شود که به جای رفتن هنرمندان ایرانی به حراج های دنیا از خریداران بین المللی برای حضور در ایران دعوت کنیم.

امیر عبدالحسینی، دبیر آرت اکسپوی تهران نیز در این نشست خبری گفت: 15 هزار بیننده طی 10 روز آغاز به کار سایت اکسپو از جزئیات این رویداد هنری دیدن کرده اند که از کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، قطر، امارات و.‎/‎/ هستند. همچنین یک کلکسیونر فرانسوی 100 اثر نمایشگاه را انتخاب کرده و درخواست خرید آن ها را کرده است