آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۰
صفحه آخر
۲۴

جشن تولد ارکستر ملی در جشنواره فجر

ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر با جشن تولد ارکستر ملی و آخرین اجرای گروه های پاپ پشت سر گذاشته شد.

به گزارش «ایران»، روز یکشنبه (دیروز) ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی در جشنواره روی صحنه رفت و قطعات مختلفی را اجرا کرد که بخشی از این اجرا با چهار قطعه جدید همراه بود. در بخش اول این اجرا «واصف آوی گزل اف» آواز خواند و در بخش دوم سالار عقیلی ارکستر را با آوازش همراهی کرد. در این اجرا به خاطر 10 سالگی ارکستر ملی منتخبی از قطعات سال های گذشته اجرا شد.

همچنین در بخش پاپ جشنواره که در تالار بزرگ وزارت کشور برپا بود احسان خواجه امیری یکشنبه شب روی صحنه رفت. در شب های گذشته نیز محسن یگانه، ارکستر کارما (بهنام ابطحی و حمید حامی) و ارکستر مثلث (علی لهراسبی) در بخش پاپ به اجرای برنامه پرداختند. از شب گذشته در تالار وزارت کشور محمدرضا لطفی با گروه همنوازان شیدا روی صحنه رفت. در تالار وحدت نیز ارکستر ملی برای دومین بار در این جشنواره روی صحنه رفت. در بخش اساتید «مجید کیانی»، جلال ذوالفنون و محمد اسماعیلی در همین تالار به اجرای برنامه پرداختند. گروه کر دفتر موسیقی هم به همراه گروه فولک کلاسیک استونی در تالار رودکی، برنامه اجرا کرد. در فرهنگسرای نیاوران نیز قصه های حرکتی آشیانه کودک و نوجوان به همراه گروه لیان اجرا شد و در فرهنگسرای هنر هم موسیقی ترکمن طنین انداخت و در تالار برج آزادی هم گروه های آرتنوس و تاران اجرا داشتند.

دیروز روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد هم اعلام کرد: نشان درجه یک هنری هشت هنرمند موسیقی کشورمان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعطا می شود.

حسن کسایی، مهدی آذرسینا، محمدعلی کیانی نژاد، پشنگ کامکار، آذر هاشمی، سیدمهدی ستایشگر، سیدمحمد میرزمانی و زنده یاد میرزا آغه غوثی در مدت اخیر درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور دریافت کرده اند که در بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، درجه یک هنری به این هنرمندان اعطا می شود.