آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
مسکن و عمران
۷
اشاره

پلمب سه ساختمان در حال ساخت در اصفهان

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور از برخورد با متخلفان ساختمانی خبر داد و اعلام کرد: از ادامه کار ساختمان های در دست احداث در صورت عدم رعایت مصرف مصالح ساختمانی استاندارد جلوگیری می شود.

محمود فاطمی عقدا در گفت وگو با خبرگزاری مهر در خصوص پیگیری مجلس مبنی بر نحوه اجرای آیین نامه نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی گفت: مجلس از حیطه تاکید بر لزوم اجرای استاندارد اجباری وارد شده است، زیرا طبق ضوابط جاری به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی اجازه تولید محصولات غیراستاندارد داده نمی شود.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور عنوان کرد: به منظور اجرای طرح نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری که در 23 اسفندماه سال 84 به تصویب هیات وزیران رسیده، هماهنگی های لازم میان وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی کامل در اجرای این طرح و تشکیل کارگروه های استانی با متخلفان برخورد مسوولانه و قانونی صورت می گیرد.

فاطمی عقدا با اشاره به پلمب شدن سه ساختمان در استان اصفهان اظهار داشت: ساختمان های در دست احداث در سطح کشور در صورت عدم رعایت مصرف مصالح استاندارد ساختمانی توسط نظام مهندسی از ادامه کار آنها جلوگیری و ملزم به رعایت اجرای استانداردهای اجباری مصالح خواهند شد و این امر به شدت در کلیه استان های کشور اعمال خواهد شد.