آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بانک و بیمه
۱۲

تاسیس بانک اصناف را به طور جدی پیگیری می کنیم

مکانیسم انتخاب بانک ملت برای طرح اصناف کارت روشن نشد.نایب رییس دوم شورای اصناف کشور با اعلام این خبر تاکید کرد: در تاسیس بانک اصناف جدی هستیم و توان آن هم وجود دارد.

سعید ممبینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سرمایه گسترده اما نامتمرکز اصناف در سطح کشور گفت: انتظار حداقلی جامعه اصناف این است که یک بانک اختصاصی داشته باشند و در مقاطعی که اصناف اقدام به حرکت های بزرگ می کنند این بانک تخصصی در کنارشان باشد که با سرمایه خود آن ها تسهیلات ارائه کند. او درباره مقاومت هایی که ممکن است در مقابل این طرح انجام شود، گفت: اصولاراجع به راه اندازی بانک های خصوصی مقاومت هایی وجود دارد، اما اراده اصناف بر این است که این کار حتما انجام شود و هیات رییسه شورای اصناف و کمیسیون هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی در این باره مصوباتی هم دارند.

او گفت: ایجاد بانک یک هویت تازه به اصناف در حوزه پولی و مالی می دهد و با توجه به مسائلی که ممکن است بحران اقتصادی جهان در کشور باعث شود وجود این بانک می تواند تکیه گاه محکمی برای جلوگیری از بحران ها باشد.

نایب رییس دوم شورای اصناف کشور درباره چگونگی گردآوری 200میلیارد تومان سرمایه اولیه این بانک تصریح کرد: با توجه به سرمایه عظیم خانواده بزرگ اصناف امکان تامین سرمایه تاسیس بانک بسیار ساده است و مثلاکافی است سرمایه صندوق های قرض الحسنه اصناف که به طور سنتی در سراسر کشور پراکنده اند جمع آوری شود.