آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بانک و بیمه
۱۳

سرمایه گذاری 12میلیارد دلاری بانک ملت در بخش انرژی

گروه بازار پول – مدیر بازاریابی و امور مشتریان بانک ملت از سرمایه گذاری 12میلیارد دلاری این بانک در بخش انرژی کشور طی سال های اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، فاضل هاشمی زاده به اهمیت نفت و انرژی در حرکت سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: با گذشت بیش از 80 سال از عمر بانکداری کشور به یقین می توان توسعه سیستم بانکی را مدیون بخش انرژی دانست و بانک ملت به عنوان تنها بانکی که در سال های گذشته با سرمایه گذاری کلان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی وارد شد، توانست بخشی از نیازهای این صنعت را مرتفع کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 12میلیارد دلاری بانک ملت در بخش انرژی، گفت: سرمایه گذاری های کلان و تامین منابع مالی از جمله سرمایه ثابت و سرمایه در گردش احداث و توسعه پالایشگاه ها و مناطق اقتصادی عسلویه و ماهشهر همچنین اعطای انواع تسهیلات ارزی در قالب فاینانس و استفاده از حساب ذخیره ارزی برای حمایت و توسعه منابع انرژی کشور موجب شده است تا نام بانک ملت به عنوان «بانک انرژی» در کشور مطرح شود.

هاشمی زاده بر اهمیت صادرات و اولویت حمایت های بانکی از این بخش تاکید و تصریح کرد: بسیاری از صادرکنندگان نمونه از مشتریان بانک ملت هستند و زیر چتر حمایتی این بانک قرار دارند.