آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بانک و بیمه
۱۳

نایب رییس اتحادیه طلاو جواهر تهران: قیمت ها هنوز پایین تر از نرخ جهانی است

نایب رییس اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: با وجود افزایش قیمت های جهانی، قیمت سکه در ایران پایین تر از نرخ های جهانی است، اما نشانه های خروج از رکود بازار پدیدار شده است.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با ایسنا با اشاره به رسیدن قیمت جهانی هر اونس طلابه مرز 900 دلار گفت: قیمت جهانی طلابا افزایش 50 دلاری نسبت به هفته گذشته روبه رو بوده که دلیل آن کاهش ارزش نرخ ارزهای پوند و یورو است.

او اضافه کرد: در بازار داخلی با اینکه شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم، اما با توجه به رکود طولانی بازار قیمت سکه و طلاهنوز زیر قیمت های جهانی است به طوری که هر گرم طلا600 تا 700تومان و سکه بهار آزادی حدود 10هزار تومان پایین تر از تطابق شان با نرخ جهانی معامله می شود.

نایب رییس اتحادیه طلاو جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه صفر نشانه های خروج از رکود در بازار پدیدار شده و احتمالابازار طلاو جواهر از هفته آینده رونق می گیرد، علاوه بر این اعلام خبر افزایش قیمت طلاباعث تحریک بازار و رونق آن می شود. قیمت هر یک بهار آزادی طرح قدیم در بازار داخلی 216هزار تومان و طرح جدید 202هزار تومان است. نیم بهار آزادی 103هزار و 500تومان و ربع سکه بهار آزادی 53هزار و 500تومان ارزش دارد. هر گرم طلای 18 عیار هم پایین تر از محاسبات جهانی 20هزار و 380تومان قیمت دارد.