آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بازار دیجیتال
۲۶

کاهش قیمت برخی برندها در بازار مانیتور

بازار دیجیتال- طی یک هفته گذشته قیمت مانیتور در برخی برندها، در بازا داخلی کاهش یافت.طبق اعلام فعالان بازار، کاهش قیمت این کالاها در بازار داخلی به دلیل ایجاد شرایط رقابتی و کاهش تقاضا نسبت به عرضه صورت گرفته است.

ادیبی یک فروشنده در مرکز خرید پایتخت در این باره می گوید: کاهش قیمت ها در بازار در مورد دو برند مطرح بازار، LG و Samsung صورت گرفته و قیمت مانیتور در سایر برندها ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. به گفته وی، پیش بینی می شود با ایجاد جو رقابتی در بازار سایر برندها نیز قیمت مانیتورهای خود را کاهش دهند.

مادیران، نمایندگی فروش مانیتورهای LG و AOC در بازار داخلی در این باره گفت: قیمت مانیتورهای این برند، طی یک هفته گذشته در حدود 2 تا 6هزار تومان کاهش یافته است که علت این مساله سیاست های خاص شرکت مادیران است.

اما ایران نارا، تاتونگ و... از ثبات قیمت مانیتورهای خود طی روزهای اخیر خبر دادند.

به گفته فعالان بازار، بازار خرید و فروش رایانه و تجهیزات آن، طی ماه های پایانی سال راکد و بی رمق است و به نظر می رسد، واردکنندگان و تولیدکنندگان با هدف جذب مشتری قیمت ها را کاهش داده اند.

ضمن اینکه در کنار کاهش قیمت ها از طرف شرکت های عمده عرضه کننده فروشندگان نیز تخفیف هایی را برای فروش کالادر نظر می گیرند که این مساله باعث کاهش محسوس تر قیمت این کالاها در بازار شده است.

فعالان بازار معتقدند تا اواسط فروردین ماه سیر قیمت ها در بازار نزولی خواهد بود و افزایش قیمتی را در بازار رایانه و تجهیزات آن شاهد نخواهیم بود.