آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بازار دیجیتال
۲۷
آن سوی آب

18 میلیارد پیامک در طول تعطیلات سال نو چینی

طبق اعلام دو اپراتور تلفن همراه چین، انتظار می رود کاربران تلفن همراه این کشور در طول تعطیلات سال نوی چینی بیش از 18 میلیارد پیام کوتاه ارسال کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی شین هوا، مقامات شرکت های چاینا تلکام و چاینا یونیکام پیش بینی کرده اند شمار پیام هایی که کاربران تلفن همراه این کشور در طول تعطیلات سال نوی چینی ارسال می کنند نسبت به 17 میلیارد پیام کوتاه ارسال شده در سال گذشته افزایش یابد.

اپراتورهای مخابراتی این کشور اعلام کرده اند با استفاده از الگوهای داده که ارتباط میان پیام کوتاه و رشد شمار مشترکان تلفن همراه را نشان می دهند این آمار را محاسبه کرده اند. طبق آمار این شرکت ها، شمار افراد دارای تلفن همراه در سال گذشته میلادی 17 درصد رشد کرده و به 641 میلیون نفر رسیده است. کاربران تلفن همراه این کشور در حدود 700 میلیارد پیام کوتاه در کل سال 2008 ارسال کردند. همچنین در ایام منتهی به تعطیلات کریسمس در سطح جهان حدود 55 میلیارد پیامک ارسال شده است.بررسی های موسسه Acision حاکی است ترافیک پیامک در سطح جهان حدود 30 درصد افزایش یافته است. برآوردهای این موسسه حاکی است تنها در ایام منتهی به تعطیلات کریسمس در سطح جهان حدود 55 میلیارد پیامک ارسال شده است. از این رقم تنها 6 میلیارد پیامک مربوط به آمریکای شمالی بوده و جالب آنکه در کشور فیلیپین با 66 میلیون جمعیت بیش از 3 میلیارد پیامک در آستانه تعطیلات کریسمس ردوبدل شده است.

از سوی دیگر این موسسه بر این باور است که تا سال 2010 درآمد حاصل از سرویس های اینترنت همراه 9 برابر خواهد شد. 20 برابر شدن ترافیک این سرویس ها و کاهش هزینه های استفاده از آن از دیگر پیش بینی های Acision محسوب می شود.